Skål för framtiden

Höll på att tappa andan när jag fick sms från Indiska ambassaden i Oslo. Ansökningsprocessen är färdig så i morgon hämtar vi upp våra visum. Jag log och skrattade lite sådär halvt sammanhängande. Ögonblicket senare kom de där fjärilarna tillbaka till magen. Nu hoppas jag innerligt att de blev godkända. Vad gör man annars? Haha, neeeeeej inte tänka så! Hush!

Har redan kollat upp trikk, 12.26 åker vi ner. Ambassaden öppnar 13.00. Om jag så ska behöva stå utanför och vänta på att det öppnar så gör jag det. Gärna. Det blir en stor dag i morgon och resten av helgen kommer jag studsa på moln.

Igår hjälpte jag Oscars syster på hennes företag eftersom de behövde hjälp med att förbereda en slags kick-off för deras kunder och den kommande mässan de ska ha till helgen. Jag agerade som servitris. Det var riktigt kul, dels för att jag saknar restaurang miljön och för att jag ville komma ifrån lägenheten. Det blev en del dricka över från festen och jag fick med mig en flaska champagne hem. Som om att ödet har gjutit ihop detta ögonblick just för mig, ska denna champagneflaska inte gå till spillo. Efter Oscars sista arbetsdag och för att vår dröm snart går i uppfyllelse, ska vi skåla tillsammans för sista gången i vår första lägenhet.

Kommentera här: