Rosa neon

Du är fin i neon.
I rosa sken stod vi, ett nytt liv
Ett helt nytt år. 
Jag har bytt, och jag försöker glömma, 
Om allt jag tidigare aldrig vågat drömma. 

Nu färdas vi i samma båt mot samma ström. 
Jag blinkar en gång till, 
Detta är ingen dröm. 

Du fann mig, och jag slipper 
Lida ensam i misär. 
Du stal mitt hjärta, för mig gör
Det inget, i mitt tomrum finns 
Ditt, 
Jag bär det alltid med mig, 
jag vaktar det, dag och natt. 

I rosa sken stod vi och höll om varandra. 
Den kyssen bar ett löfte om att, 
Du inte försvinner, du är här för att stanna. 
Så när jag svävar bort, får du mig att tryggt landa. 
I rosa sken, du är fin i neon. 
I mig finns du för alltid, 
Genom skurar och stormar, 
Här finns rum men inte tid. 

Vi mot världen, har med oss
Varandra och vinet på färden, 
Ja, i nyårskenet, med ett löfte,
Mitt hjärta är fri, tillsammans, 
Bröt jag mig loss. 

/bex

Kommentera här: