Tillbaka till Borås

Idag strosade vi runt i Borås efter att vi fixade tråkiga, praktiska grejer på skatteverket. Vädret var vackert och med Borås nya konstprojekt nolimit, fick man även betrakta den fina stadskonsten som nu pryder staden. Med en hel del nya projekt som nu står färdigbyggt så kändes det som att gå runt i en helt ny stad! Minnen blandades med nya, färgglada intryck.

Vi såg skolelever bära runt med tunga ryggsäckar och arbetare som var ute och letade efter ett lunchställe och det slog mig att jag har inget för nuläget som binder mig till en plats. Inga plikter står på schemat och frihetskänslan var överväldigande! Solen sken och jag tänkte att här rullar rutinerna på som de alltid gör och alltid kommer göra. Vi är bara passagerare och ser staden med nya ögon. Det var mysigt. Vi kom sedan tillbaka till huset och jag lekte lite med hundarna ute på gräsmattan. Nu känner jag lukten av mat och snart sätter vi oss till bords! Tack o hej

Kommentera här: