Smycket

Jag trampade på glas från mitt brustna hjärta, jag passerade förbi den jag en gång var. En flicka En kvinna några dagar äldre än förra veckan. Varför ska vi vara dömda att vara olyckliga. Jag kan skrika från topp till tå, vad är det som är så svårt att förstå? 

Jag ser mig i spegeln och ser vackra drag. Olika nyanser i ögonen och silverstrån kanske visar sig i den klara vintersolen. Det går några timmar det går några klockslag, du, jag har ett förslag. Jag har sinne för diskreta detaljer Vi minns det vi måste komma ihåg och glömmer det vi måste minnas. Jag kanske ska försöka behålla något jag inte vill ska försvinna, ska man våga att känna för mycket. 
Gapar efter mycket sväljer ofta hela stycket,
Känner i bröstet trycket, 
Men jag bär våra minnen,
Som runt halsen det vackraste smycket

Kommentera här: