jaget och dess historia

Linjer av en kropp och en stark blick rakt Mot betraktaren. Utsatt eller med ryggen fri. En självsäker ung kvinna med huvudet högt och stolt. En ryggtavla med permanent kroppsmålning som bär en historia bakom sig. 


Jag tänker ibland på vilka olika sidor som finns i sig själv. I en människa. Hur komplexa vi är samtidigt som vi är simpla varelser. Hur kritiska och hårda vi kan vara, eller vilka krav vi ställer på oss själva, vilken osäkerhet och rädsla vi bär med oss. 

I ett och samma rum, kan olika roller framträda. Hur bemöter jag min bästa vän, hur möter jag en förälskelse. Hur bemöter jag någon som har gjort mig illa, hur bemöter jag en främling. Samma person i två exemplar. 

Ord och meningar som bygger upp tankar. Har egentligen ingen slutsats av detta. Jag vet absolut ingenting. Jag vet just nu bara att jag bär på min egna sanning. Jag ser mig själv som stark, modig och självsäker. 

Undra vem jag är imorgon. 

Rebecca 

Kommentera här: