Sommarsnö

Sommarsnö faller mot marken, nånting måste hända sjunger hon. Allt kommer till sin spets, jag väntar på att något ska anlända. 

Hon säger jag vet att det är tungt, men det går över. Jag försöker minnas melodin, något att strö socker över. Allt som man försöker säga. Jag kommer vänta för alltid, att något ska anlända. Du hämtade mig som barn och bar mig bort från misären. 
Förlåt för allt jag sagt, jag kanske borde låta tystnaden tala. 
Låter något rimligt längre, 
ska jag flyta upp mot ytan, eller sjunka lägre. 
Jag väntar på att något ska anlända, kliva in och säga något i stil med, 
sluta upp med dina ord som du alltid vill vrida, 
Sommarsnö landar i mitt hår och cigarettröken från glöden är det enda som värmer, 
Behöver hitta något att strö sockret över, 
Blicka ut och stå ut, jag vet det är tungt, men, 
Det går över tillslut

Kommentera här: