Fläck

I skogen såg jag mig omkring med min ryggsäck. 
Packat och klart låg allt kvar finns det några kvar?
 
Jag märkte snabbt att det kanske blir meck,
Om inte tältet kommer upp och fint som en smäck.
Sättet, lukten, regnet mot tältet, vi kanske drömmer vi kanske smälter. 

Ja alltså jag tog ju med mig lite godis ifall man vill mysa lite extra.
Sliten nej alltså utvilad jag kanske kan säga att jag har utvilat.

Tvivlar det kan man göra om man tänker för länge eller för fort. Kanske man bär på en ryggsäck fast jag är mindre och allt kanske är för stort. 

Även en atom kan fylla en hel rymd, 
Eller rymden som ger dig den kalla glittrande himlen tillbaka,
Jag kanske vågar titta tillbaka.
Jag kände bergen kvar i själen, det rosa skenet som fanns där i gryningen. Kanske vi stannar här till soluppgången. 

Är det bra att lugna ner sig på kärlek eller kemikalier? 
Ja, du frågade och jag tittade ner, förklarade kanske inte att jag inte vill svara mer.

Alla omkring bara skrattar bara ler,
I halsen har jag ont men jag vill kanske sjunga ännu mer, 
Blir det för mycket eller har jag sagt för mycket, svalde jag kanske hela stycket? 

Hjälp mig segla bad du mig under midsommarnatten,
Sen kanske jag somnar men fortfarande drömmer om natten. 
Vatten vatten porlade bäck,
Jag kanske vill bli ren inte i min glaskula bära en fläck. 

Bex

Kommentera här: